Niezawodność wielu japońskich samochodów jest legendarna. W rzeczywistości Subaru ma jedną z najbardziej zasłużonych reputacji wśród producentów za budowanie pojazdów z solidnymi układami napędowymi, mocnymi silnikami i dobrze prowadzącymi się podwoziami. Ale to nie znaczy, że każde Subaru, które opuszcza fabrykę jest zaprojektowane idealnie. Dziś opowiemy o jednym z takich problemów, który zaczęliśmy zauważać z coraz większą częstotliwością.

W latach 2002-2006 Subaru Impreza i Forester były wyposażone w turbosprężarkę w niektórych wersjach wyposażenia, która zwiększała moc i tak już mocnych 4-cylindrowych silników typu bokser EJ20 do imponujących 225 KM. Po połączeniu z systemem napędu na wszystkie koła Subaru, turbodoładowany bokser stał się sercem jednego z najbardziej poszukiwanych i niedrogich małych samochodów na rynku.

Podobnie jak typowe turbosprężarki, turbo Mitsubishi TD04 może się kręcić do 250,000 RPM przy pełnym gazie, więc smarowanie jest bardzo ważne dla wałka turbiny przy tej prędkości. Niestety, większość awarii, które widzimy są spowodowane głodem oleju. Kiedy turbo jest pozbawione oleju, łożysko środkowe zaczyna wżerać się w wał turbiny. Ostatecznie, może ono zetrzeć się na całej długości, co powoduje, że jedna lub obie strony odrywają się i tańczą wokół wnętrza obudowy, powodując okropny hałas i jeszcze większe uszkodzenia wnętrza obudowy turbo.

Większość naszych klientów dobrze dba o swoje Subaru i zazwyczaj nie wierzą nam, gdy przekazujemy im złe wieści. Ale faktem jest, że nawet samochody ze skrupulatną historią wymiany oleju nie są odporne na głód oleju w turbosprężarce, ponieważ sam świeży olej nie wystarczy, aby temu zapobiec. To, co powoduje głód oleju w Subaruach wyposażonych w Mitsubishi TD04, to bardzo mała część, która jest często pomijana podczas rutynowego serwisu, ponieważ nie można jej bezpośrednio sprawdzić, a większość innych samochodów nie zawiera tego samego typu części.

Winowajcą jest śruba banjo (znana również jako śruba "union"), która zabezpiecza przewód doprowadzający olej do głowicy cylindra. Wewnątrz tej śruby znajduje się maleńki filtr, który miał za zadanie chronić delikatne elementy wewnętrzne turbiny przed zanieczyszczeniami oleju i śmieciami, które przedostają się przez główny filtr oleju. Ale rzadko jest on wymieniany w ramach regularnej obsługi. I tak z czasem ten mały filtr się zapycha i pozbawia turbo oleju, co prowadzi do bardzo szybkiej i przedwczesnej śmierci.

Tutaj w BuyAutoParts.com, zdecydowaliśmy się zaoferować wybór turbosprężarek zamiennych dla Subaru Impreza, WRX, Baja, Legacy, Outback i Forester, jak również kompletne zestawy turbosprężarek, które kosztują tysiące mniej niż to, co chce dealer. Posiadamy najwyższej jakości kompletne zestawy zamienne, które zawierają również zamienną śrubę banjo, aby zapewnić wiele lat bezproblemowej jazdy. Jeśli nie potrzebujesz całego zestawu, posiadamy również regenerowane turbiny, fabrycznie nowe turbiny Subaru OEM, a nawet turbosprężarki wyczynowe, które sprawią, że Twoje Subaru stanie się rakietą na drodze!

Jeśli ostatnio słyszałeś niepokojący hałas spod maski swojego turbodoładowanego Subaru i doświadczyłeś drastycznej utraty mocy, jest duża szansa, że Twoja turbosprężarka wymaga wymiany. Na szczęście profesjonaliści z BuyAutoParts.com są tutaj, aby upewnić się, że otrzymasz odpowiednie części, które są gwarantowanym dokładnym dopasowaniem.