Nie ma nic tak denerwującego i niewygodnego jak wsiadanie do swojego starego, niezawodnego samochodu w szczególnie gorący dzień i stwierdzanie, że klimatyzacja po prostu nie jest tym, czym kiedyś była. Łatwo jest zrezygnować z niej i założyć, że będzie zbyt droga lub zbyt trudna do naprawienia, pozostawiając Cię w dość złym miejscu w gorące dni. Na szczęście, przywrócenie klimatyzacji do jej dawnego, komfortowego stanu nie jest wcale takie trudne. Z łatwym do znalezienia części i dwadzieścia minut majstrowania, można znaleźć się cieszyć się czas jazdy o wiele więcej.

1. Znajdź odpowiedni zestaw doładowujący

To będzie najtrudniejsza część całej pracy, ale na szczęście możesz uzyskać pomoc od ekspertów z BuyAutoParts.com. Układ klimatyzacji Twojego samochodu będzie wymagał określonego rodzaju czynnika chłodniczego. Po znalezieniu odpowiedniego czynnika chłodniczego, warto zdecydować się na rodzaj z barwnikiem UV, co znacznie ułatwia śledzenie wycieków.

2. Pop maskę i dostać swoje łożyska

Co szukasz jest niski port boczny samochodu systemu klimatyzacji, który jest podłączony do dużej rury, że trudno przegapić, gdy szukasz. Znajduje się on pomiędzy sprężarką, która jest zamontowana na górze silnika i pracuje na pasku, a parownikiem, który wygląda jak duża puszka. Nie jest złym pomysłem skonsultowanie instrukcji serwisowej samochodu, aby upewnić się, że jesteś we właściwym miejscu.

3. Podłącz czynnik chłodniczy do portu klimatyzacji

Twój czynnik chłodniczy powinien przyjść z własnym wężem; podłącz go teraz. Następnie wkręć dyszę węża w port niskiej strony, który zidentyfikowałeś jako należący do układu chłodzenia klimatyzacji. Pociągnij i przekręć zaślepkę portu, aby prawidłowo je połączyć.

4. Określ ciśnienie docelowe

Zanim zaczniesz, musisz wiedzieć, jakie ciśnienie chcesz osiągnąć. Powinien być wykres ciśnienia, który przyszedł z czynnikiem chłodniczym, i trzeba mieć go pod ręką i skonsultować go, jak ciśnienie rośnie. Poda on dokładną wartość, którą manometr powinien odczytać w zależności od temperatury otoczenia. (W temperaturze pokojowej będzie to około 35 psi; w upalne lato może wzrosnąć nawet do 55 psi).

5. Uruchom silnik i zalej

Uruchom samochód, podkręć klimatyzację do maksimum i sprawdź wskaźnik. Powinien wskazywać 20 psi lub więcej i powinieneś widzieć, że przód sprężarki się obraca. Jeśli tak się nie dzieje, dozuj czynnik chłodniczy aż do skutku. Potrząsaj puszką co kilka sekund podczas całego procesu. Po osiągnięciu żądanego ciśnienia zatrzymaj się i sprawdź, czy w układzie nie ma przecieków. (Tutaj przydaje się barwnik UV). W razie potrzeby załataj je, usuń pojemnik i ciesz się bryzą!

Jak zawsze, katalog produktów BAP jest wyczerpująco opisany, aby ułatwić znalezienie tego, czego szukasz, ale nie wahaj się skontaktować z naszymi wysoko wykwalifikowanymi przedstawicielami obsługi klienta, aby uzyskać pomoc, gdy jej potrzebujesz!

Napisane przez Dara Greaney