Często traktujemy wspomaganie kierownicy jako coś oczywistego, dopóki nie zerwie się pasek pomocniczy lub nie zepsuje się jakaś część i nie będziemy zmuszeni do samodzielnego poruszania się przednimi kołami. A ponieważ przekrój przeciętnej opony samochodu osobowego stał się szerszy, prawie niemożliwe stało się obejście bez jakiegoś rodzaju wspomagania. Jednak zbyt duża ilość wspomagania może sprawiać wrażenie tandety i powodować dość drętwe wrażenia z jazdy. Dla BMW, które nazywa każdy ze swoich pojazdów "The Ultimate Driving Machine", cokolwiek mniej niż perfekcyjna reakcja układu kierowniczego, bez zbytniego wysiłku, nie jest wystarczająco dobre, dlatego też wyposażyło BMW serii 3 E46 z lat 1999-2006 w opcjonalny aktywny system wspomagania kierownicy.

W przeciwieństwie do tradycyjnego hydraulicznego układu wspomagania, który zapewnia ten sam poziom wspomagania w całym zakresie ruchu i przy każdej prędkości, aktywny układ wspomagania w niektórych modelach BMW zmienia poziom wspomagania w zależności od prędkości. Na przykład: przy niskiej prędkości system oferuje największe wspomaganie, aby pomóc w manewrowaniu i parkowaniu, przy wyższej prędkości wspomaganie jest zmniejszane, aby poprawić wyczucie jazdy i wagę układu kierowniczego. A powyżej 75 mil na godzinę system może nawet zredukować nacisk na kierownicę, aby utrzymać stabilność samochodu i ograniczyć niezamierzone ruchy kierownicą. Jednak tak niezwykły jak aktywny układ wspomagania kierownicy w BMW E46, w ciągu kilku lat od jego wprowadzenia, zyskał reputację mało niezawodnego i przedwczesnego.

Typowym punktem awarii układu wspomagania kierownicy BMW E46 serii 3 jest prawie zawsze pompa. Kiedy pompa wspomagania zaczyna szwankować, często wydaje jęczący dźwięk, gdy układ kierowniczy jest obracany, i można zauważyć pewien zwiększony wysiłek w obracaniu koła. Można nawet zauważyć wyciek płynu ze wspomagania kierownicy z samej pompy lub z podłoża, na którym się parkuje. Jeśli tak się stanie, pompa musi zostać wymieniona, aby uniknąć uszkodzenia paska pomocniczego i zapewnić prawidłową reakcję układu kierowniczego podczas jazdy. W BuyAutoParts.com posiadamy nowe OEM pompy wspomagania kierownicy BMW, gwarantując dokładne dopasowanie i cenę, która nie nadwyręży Twojego budżetu.

Podczas serwisowania układu wspomagania kierownicy, należy również zająć się przyczyną awarii pompy. Najczęstszą przyczyną jest niski poziom płynu spowodowany przez wyciek w jednym z węży lub przez zatkany filtr w dolnej części zbiornika płynu wspomagania kierownicy. Gdy pompa pracuje na sucho, tarcie wewnątrz powoduje nieprawidłowe zużycie łożysk i powierzchni wewnętrznych, które pozostają bez smarowania z płynu. Niestety, filtr na dole zbiornika nie jest serwisowalny i trzeba będzie wymienić zbiornik. Podobnie, wąż wysokiego ciśnienia, który jest częstym źródłem wycieków, nie może być naprawiony i musi być wymieniony, aby zapobiec ponownemu spadkowi poziomu płynu.

Oprócz oryginalnych pomp wspomagania BMW E46 serii 3, BuyAutoParts.com posiada również zamienniki węży wysokociśnieniowych i zbiorników płynu wspomagania, które gwarantują dokładne dopasowanie do Twojego BMW E46 serii 3 z lat 1999-2006. Możesz również znaleźć kompletny zestaw pomp wspomagania BMW E46, który zawiera wszystko, czego potrzebujesz, aby odnowić układ wspomagania kierownicy w swoim pojeździe i upewnić się, że jest on wolny od wycieków.