Ostatnio odczuwasz nierówną jazdę? Prawdopodobnie potrzebujesz nowych SHOCKS lub STRUTS.

Jest to smutna prawda, z którą niektórzy z nas nie chcą się zmierzyć.

Próbujemy przekonać samych siebie, mówiąc: "jeszcze ich nie potrzebujemy, nie są aż tak ważne" lub "mój samochód wciąż prowadzi mnie z punktu A do B, więc wstrzymam się z nimi do później". Zły pomysł.

Jeśli Twój pojazd doświadcza któregokolwiek z tych objawów, które mam zamiar wymienić, to zdecydowanie należy wziąć swój samochód w i uzyskać rozpórki lub amortyzatory wymienione:

  • -Podczas skręcania pojazd toczy się lub kołysze.
  • -Przód obniża się lub "nurkuje" podczas hamowania.
  • -Tylna część samochodu ulega zwisowi lub koślawieniu podczas przyspieszania. Jest to bardziej zauważalne przy przyspieszaniu od zera.
  • -Pojazd odbija się przez dłuższy czas podczas pokonywania nierówności (odbijanie się jest normalne, ale jeśli czujesz, że samochód odbija się przez dłuższy czas po wyboju, powinieneś się zaniepokoić).
  • -Tył pojazdu "obniża się" podczas pokonywania nierówności. Oznacza to, że tył opada na tyle nisko, że uderza o podłoże.

Jak w przypadku każdej części w samochodzie, jeśli pozwolisz, aby problemy się przeciągały, uszkodzenia pojazdu mogą się rozprzestrzenić. Pozostawiając swoje amortyzatory lub rozpórki na samochód poza ich czas może spowodować inne części układu zawieszenia do cierpienia. Przeguby kulowe, drążki kierownicze, sprężyny, osie napędowe, a może nawet opony będą zużywać się szybciej, jeśli położyć się z tej naprawy. WIĘCEJ INFORMACJI NA TEMAT NAPRAW ZAWIESZENIA Prosty test Prosty test można wykonać na swoim samochodzie, aby sprawdzić amortyzatory lub rozpórki jest ręcznie pchnąć samochód w dół na każdym z jego 4 rogów.

Samochód powinien odbijać się tylko wtedy, gdy jesteś pchania go w dół, co oznacza, że po puszczeniu go powinien również przestać odbijać. Jeśli bouncing utrzymuje się następnie należy wziąć swój samochód do profesjonalisty. Ten test będzie trudniejszy do wykonania, jeśli masz większy, cięższy pojazd, ponieważ wymaga siły, aby faktycznie popchnąć samochód w dół. W przypadku większych pojazdów, jeśli nie możesz uzyskać dźwigni, aby to zrobić, wykonaj kontrolę wzrokową amortyzatorów lub rozpórek. Rzeczy, na które należy zwrócić uwagę to:

1.Nieszczelności na obudowie.

2.Wgniecenia na korpusie amortyzatora lub rozpórki.

3.Zużyte gumowe tuleje mocujące (cichy zabójca).

4.Nietypowe zużycie wysokich i niskich punktów opon.

5.Zderzaki gumowe są poobijane (spowodowane przez wybicie dołem).

Należy pamiętać, że niektórzy eksperci auto zalecają wymianę amortyzatorów i rozpórki co 50.000 mil, ale to jest prawdopodobnie dużo wcześniej niż większość z was będzie potrzebować tej naprawy. To naprawdę zależy od tego, gdzie jeździć, jak często jeździć i jak jeździć. Jeśli twój codzienny dojazd do pracy jest nad wyboistych dróg i jeździsz przez nich jak maniak każdego dnia, to tak, prawdopodobnie trzeba będzie przestrzegać tej zasady. Kiedy wszystko jest powiedziane i zrobione, wymiana amortyzatorów lub rozpórki poprawia jakość jazdy i czyni go znacznie bezpieczniejszym do jazdy, więc wziąć tę naprawę poważnie.