Dodge Ram Cummins to główny powód, dla którego pickupy z silnikami wysokoprężnymi są dziś tak popularne. Pierwszy Ram Cummins został wypuszczony na rynek w roku modelowym 1989, czyli jeszcze zanim pickupy D/W zostały nazwane Ram. Silnik Cummins 6BT w Ramie był o wiele lepszy niż Detroit Diesel 6.2 w pickupach GM lub Ford IDI, wyposażony w bezpośredni wtrysk i turbosprężarkę. Przeprojektowanie w 1994 roku było pierwszą próbą jednej z wielkich trójki, aby ich pickup był rzeczywiście stylowy, a nie prosty i tani. Kupujący naprawdę zareagowali na stylistykę inspirowaną wielkimi ciężarówkami; sprzedaż wzrosła z 95 tys. sztuk w 1993 roku do 410 tys. w 1995 roku.

Podczas gdy wszystkie Ram Cummins z lat 1989-2007 używają silnika Cummins 5.9, nadal istnieją różnice w turbosprężarkach i systemach paliwowych. Ciężarówki z lat 1989-1993 używają pompy wtryskowej Bosch VE, a ciężarówki z lat 1994-1998 12v - P7100. Oba te rozwiązania są dość niezawodne na poziomie mocy fabrycznej, jeśli trochę ograniczające i nieefektywne. W połowie roku modelowego 1998 Dodge zmienił silnik Cummins 6BT na ISB. W tym silniku zastosowano tę samą podstawową końcówkę, ale ma on 24-zaworową głowicę zamiast wcześniejszej 12-zaworowej dla lepszego oddychania i wyższej kompresji oraz wykorzystuje obrotową pompę wtryskową Bosch VP44 dla bardziej precyzyjnej kontroli paliwa. Ciężarówki 24v robią więcej mocy i produkują mniej emisji niż wcześniejsze 12v, ale nie są tak niezawodne.

Pompa wtryskowa VP44 diesel często zaczyna pokazywać problemy około 150k mil. Specjaliści od silników wysokoprężnych, którzy mają duże doświadczenie z ISB uważają, że problemem jest pompa podnosząca olej napędowy w zbiorniku, która zużywa się przedwcześnie lub zapewnia nieodpowiednie ciśnienie. Problem ciśnienia jest nasilony, jeśli ciężarówka jest modyfikowana, ponieważ będzie wymagać więcej paliwa, które pompa podnośnika zapasów może mieć problemy z dostarczaniem. Pompa wtryskowa jest smarowana przez olej napędowy biegnący przez niego, więc uruchomienie pompy suchej może zrobić wiele szkód wewnętrznych. Należy, co najmniej, wymienić pompę podnośnika wraz z pompą wtryskową dla lepszej długoterminowej niezawodności, a może nawet wymienić go wcześniej, jeśli chcesz być proaktywny o nim. Jeśli Twoja ciężarówka jest zmodyfikowana, wysokociśnieniowa pompa podnośnikowa z rynku wtórnego jest wysoce zalecana, ale nawet z tą kwestią posortowaną, VP44 może nadal być problematyczna. Mamy nową, oryginalną pompę Delphi (taką samą, jaką można dostać u dealera Dodge'a) do zbiorników z olejem napędowym, dostępną tutaj.

Kiedy (nie jeśli) nadejdzie czas na wymianę VP44, kolejnym problemem jest różnorodność opcji wymiany. Istnieją trzy numery modeli IPVR, które są powszechnie skracane do 15X, 16X i 17X:

IPVR15X: To jest dla modeli z automatyczną skrzynią biegów lub 5-biegową manualną trans. Zobacz swoje opcje dla pompy zamiennej 15X tutaj. Mamy również regenerowaną przez firmę Bosch pompę 15X z nową pompą podnoszącą OEM (obie części identyczne z tymi, które można uzyskać od dealera Dodge'a) dostępne tutaj.

IPVR16X: Dotyczy modeli z 6-biegową manualną skrzynią biegów i mocą 235 KM. Zobacz swoje opcje wymiany pompy 16X tutaj. Mamy również autoryzowany przez firmę Bosch regenerowany 16X z nową pompą podnoszenia OEM dostępny tutaj.

IPVR17X: Dotyczy modeli HO z 6-biegową skrzynią biegów i mocą 245 KM. Możesz zidentyfikować, czy Twoja ciężarówka jest modelem o mocy 245 KM, patrząc na pokrywę zaworów; będzie ona miała plakietkę "High Output". Pompa 17X działa jako ulepszenie dla modeli 15X i 16X pod względem wydajności, ale niekoniecznie trwałości. Ponieważ ta zamiana jest tak powszechna, jeśli kupisz pompę 17X z depozytem za rdzeń, NIE otrzymasz zwrotu depozytu, jeśli zwrócisz rdzeń 15X lub 16X. Zobacz swoje opcje wymiany pompy 17X tutaj. Mamy również regenerowaną pompę 17X z nową pompą OEM dostępną tutaj.

Bosch nie produkuje już tych pomp, więc większość zamienników, które można znaleźć, jest regenerowana. Istnieje wiele poziomów regeneracji; niezależne, te regenerowane przez samego Boscha (co jest tym, co prawdopodobnie otrzymasz od dealera), lub niezależne regenerowane przy użyciu narzędzi i części Boscha i autoryzowane przez Boscha, co jest dobrym środkiem.

Jeśli nadal nie jesteś pewien, co jest najlepsze dla Twojego pojazdu, skontaktuj się z BuyAutoParts, aby uzyskać kompetentną pomoc w uzyskaniu najlepszych części zamiennych do Twojego pojazdu. Posiadamy turbiny, wtryskiwacze, pompy paliwowe i wiele innych części znanych marek, takich jak Bosch, Holset, Delphi, Stigan i wiele innych. Wszyscy nasi specjaliści od części są tutaj i gotowi do pomocy!