W grudniu odwiedziłem fabrykę Arnotta na Florydzie i spędziłem trochę czasu na zapoznaniu się z tym, nad czym Arnott pracuje w roku 2015.

Po pierwsze należy omówić, czym jest zawieszenie pneumatyczne i czym różni się od zawieszenia tradycyjnego? Podczas gdy tradycyjny amortyzator lub rozpórka ma po prostu mechanizm tłumiący ustawiony na określone odczucia związane z jazdą, zawieszenie pneumatyczne wykorzystuje sprężarkę powietrza w połączeniu z rozpórkami i poduszkami powietrznymi, aby kontrolować odczucia związane z jazdą. Zawieszenie pneumatyczne ma kilka zalet w porównaniu z tradycyjnymi amortyzatorami i rozpórkami. Pierwszą z nich jest to, że jazda jest często kontrolowana przez kierowcę. Jeśli chcesz miękkiej jazdy dla komfortowej jazdy, możesz to ustawić. Jeśli chcesz sztywniejszą jazdę dla bardziej szorstkiej jazdy bez odbijania się od podłoża, często można to wybrać. Drugą zaletą jest możliwość regulacji wysokości zawieszenia. Niektóre samochody mogą automatycznie obniżać się przy wyższych prędkościach, aby zmniejszyć opór powietrza i poprawić wydajność. Ostatnią zaletą jest zarządzanie masą. Jeśli załadujesz tył swojego SUV-a wycieczką ze sklepu, zawieszenie pneumatyczne może dostosować jazdę tak, aby sobie z tym poradzić. W tradycyjnych amortyzatorach trzeba wybrać poziom odbicia i trzymać się go, co często prowadzi do uginania się tyłu pojazdu przy dużym obciążeniu.

Aby uzyskać zawieszenie pneumatyczne, potrzebny jest bardziej złożony system. Sprężarka zawieszenia pneumatycznego, jak również rozpórka powietrza z workiem przy każdym kole. Sprężarki powietrza naciska rozpórki w razie potrzeby, aby kontrolować uczucie. Będziesz także komponenty, takie jak przewody powietrza i osuszacze i więcej, aby zakończyć system.

Firma Arnott jako pierwsza w branży rozpoczęła przebudowę i produkcję części dla rynku wtórnego, aby sprostać tym wymaganiom. Firma rozpoczęła działalność 25 lat temu od pojedynczej części do Forda Taurusa i obecnie, gdy coraz więcej samochodów wyposażanych jest w zawieszenie pneumatyczne, rozwinęła się w producenta kompletnej linii. Dziś większość samochodów powyżej 40 tys. dolarów ma jakiś rodzaj zawieszenia pneumatycznego z fabryki. Będąc jednym z ich wczesnych dystrybutorów od 2008 roku, mamy przyjemność obserwować ich rozwój i być doskonałym partnerem.

To jest budynek pierwszy, główne biuro. Przejęli 5 budynków od firmy Sea Ray Boat Company, co wyjaśnia, dlaczego ich adres to Sea Ray Drive.

Ośrodek badawczo-rozwojowy firmy Arnott był prawdopodobnie najbardziej imponującą częścią mojej wizyty. Zaczynają od zakupu prawdziwego samochodu dla każdego opracowywanego produktu. Następnie projektują rozpórkę za pomocą systemu CAD i wykorzystują wiele drukarek 3D do szybkiego prototypowania swoich produktów. Jedna z drukarek 3D wykorzystuje żywicę, a końcowy "wydruk" może zostać umieszczony w samochodzie w celu zamontowania. Poziom badań w procesie inżynieryjnym jest imponujący. Znajdują oni wiele sposobów na udoskonalenie produktu. Ostatnim etapem jest montaż elementów zawieszenia i przeprowadzenie pełnego testu drogowego. Część parkingu firmy została przekształcona w tor testowy, na którym znajdują się różne nierówności i dziury. Do bagażników samochodów testowych wkłada się katalogi i zostawia je na kilka dni, aby sprawdzić, jak zachowują się amortyzatory.

Dział obsługi klienta firmy Arnott używa ekranów ściennych do śledzenia czasu oczekiwania na połączenie i statusu agenta. Informacje te są dostępne dla wszystkich, co pomaga monitorować status i poprawiać jakość obsługi klienta.

Napisane przez Dara Greaney