Po latach oglądania go tylko w Gran Turismo na PlayStation lub na dziwnej kasecie VHS Best Motoring, Subaru WRX zostało po raz pierwszy sprzedane w USA w 2001 roku na rok modelowy 2002. Pojawił się mniej więcej w tym samym czasie, kiedy do kin trafił pierwszy film Fast & Furious, czyli w szczytowym momencie szaleństwa na punkcie sportowych kompaktów. Magazyny samochodowe pokochały go, firmy ubezpieczeniowe znienawidziły, a 15 lat później, dobre przykłady nadal sprzedają się za zaskakująco wysoką kwotę w zaśnieżonych obszarach, takich jak Kolorado i Pacific Northwest. Fabrycznie nowy WRX STI jest, w większości, mechanicznie identyczny z modelem z 2004 roku, ale nadal sprzedaje się za 40,000 dolarów dla zagorzałych fanów, prawdopodobnie dlatego, że rzadkie niezmodyfikowane egzemplarze mają doskonałą wartość odsprzedaży. Hagerty nawet umieścić 2004-2005 "Blob Eye" STI na ich liście samochodów kolekcjonerskich 2019; ludzie, którzy chcieli jeden z nich jako ich pierwszy samochód z powrotem w dzień może wreszcie sobie pozwolić.

Ze względu na sukces WRX i STI, szybko stał się ich produktem halo i centrum ich tożsamości korporacyjnej. Większe Legacy i bardziej off-roady Outback, Forester i Baja pickup wkrótce otrzymały opcję turbosprężarki, a wiele z nich jest nadal pożądanych przez ludzi, którzy chcą WRX wydajność w bardziej dorosły, zrobić wszystko pakiet.

Jak każdy właściciel Subaru z turbodoładowaniem odkrywa jednak, że ich wyjątkowość i osiągi przychodzą kosztem oszczędności paliwa i niezawodności. Zalety płaskiego silnika czterocylindrowego pozwalają na niższy montaż silnika, ale również sprawiają, że praca jest nieco bardziej skomplikowana. Lata dojazdów do pracy i być może kilka nieprzemyślanych modyfikacji oznaczają, że turbiny i uszczelki głowicy są w tym momencie w Subarurze uważane niemal za element zużywalny. Niektóre części są w pewnym stopniu wymienne; na przykład turbiny STI jako upgrade do Forestera XT, ale niekoniecznie są to wymiany bezpośrednio pasujące, przykręcane. Same turbiny mają wystarczająco dużo różnic, aby być frustrującym, jeśli przypadkowo dostaniesz niewłaściwą, dlatego stworzyliśmy ten pomocny przewodnik kupującego. Zlokalizuj swój pojazd na liście poniżej i kliknij na link, aby uzyskać turbosprężarkę zastępczą bezpośrednio dopasowaną!

Mitsubishi TD04 (Zamów tutaj)

Pasuje do 2002-2007 WRX, 2004-2006 Baja, 2004-2008 Forester XT, 2006 9-2x Aero

IHI VF39 RHF55 (zamów tutaj)

Pasuje do 2004-2006 STI

IHI VF43 (zamów tutaj)

Pasuje do 2007 STI

Mitsubishi TD05H-20G (zamów tutaj)

Jest to modernizacja dla wszystkich modeli STI z lat 2004-2007 oraz wszystkich oryginalnie wyposażonych w Mitsubishi TD04. Obudowa sprężarki jest większa niż standardowa, więc może przepływać trochę więcej powietrza i tworzyć więcej mocy. Będzie to świetny zamiennik w STI, nawet bez żadnych modyfikacji. W samochodzie oryginalnie wyposażonym w TD04, prawdopodobnie będziesz potrzebował kilku modyfikacji wspomagających, takich jak dolot, wydech, większe wtryskiwacze paliwa, aby utrzymać stosunek powietrza do paliwa na zbliżonym poziomie, oraz wysokiej jakości tuning, aby wszystko działało razem niezawodnie. Bez żadnych modyfikacji, 20G może być trochę laggy na skądinąd zarybionym WRX lub Forester XT.

Dla Subaru Legacy GT i Outback XT:

2005-2006 - IHI VF40 (zamów tutaj)

2007-2009 - IHI VF46 (zamów tutaj)

2010-2012 - IHI VF54 (zamów tutaj)

IHI VF52 (zamów tutaj)

Pasuje do 2008-2014 WRX

IHI VF48 (zamów tutaj)

Pasuje do 2008-2015 STI

Mitsubishi TD04L-13T (zamów tutaj)

Pasuje do 2009-2010 Impreza 2.5GT, 2009-2013 Forester XT

Garrett/Honeywell MGT2259S (zamów tutaj)

Pasuje do 2014-2015 Forester XT, 2015 WRX

Kiedy już zdobędziesz odpowiednie turbo, będziesz potrzebował również nowych uszczelek do niego, a także kluczowa jest wymiana śruby banjo dla przewodu doprowadzającego olej do turbo. Śruba banjo zabezpiecza przewód doprowadzający olej do głowicy cylindrów silnika, a olej przepływa bezpośrednio przez nią. Ma małe sito wewnątrz, aby złapać wszelkie zanieczyszczenia, i może łatwo się zatkać, co spowoduje zagłodzenie turbo z oleju i zniszczenie łożyska środkowego (patrz Biuletyn Serwisu Technicznego Subaru 02-103-07). Ze względu na to, jak krytyczna jest jego wymiana, dołączamy fabrycznie nową, oryginalną śrubę banjo OEM do każdego turbo Subaru.

W turbinach, które pasują do wielu zastosowań, może być wymagane ponowne taktowanie, ale jest to bardzo proste; wystarczy poluzować zaciski na sekcji środkowej i obrócić obudowę sprężarki turbo (jaśniejsza połowa), aż znajdzie się w prawidłowej pozycji w stosunku do nieruchawej obudowy wydechu. Powinieneś również rozważyć wymianę lub przynajmniej dokładne wyczyszczenie przewodów doprowadzających i odprowadzających olej, aby zapewnić nowemu turbo niezawodne dostawy oleju. Współpracujemy z firmą Stigan, aby zaoferować fabrycznie nowe przewody doprowadzające olej do wszystkich pojazdów Subaru, a także oferujemy kompletne zestawy, które zawierają turbo, uszczelki i przewody olejowe.

Jeśli nadal nie jesteś pewien, czego dokładnie potrzebuje Twój pojazd, skontaktuj się z BuyAutoParts, aby uzyskać kompetentną pomoc w uzyskaniu najlepszej turbosprężarki i powiązanych komponentów dla Twojego pojazdu. Posiadamy turbosprężarki, intercoolery, czujniki tlenu i wiele innych produktów znanych marek, takich jak Mitsubishi, IHI, Garrett, BorgWarner, Stigan i wiele innych. Wszyscy nasi specjaliści od części są tutaj i gotowi do pomocy!