20 maja 2013 - Jak większość pionierów, Elon Musk postanowił zrobić wszystko po swojemu. Rzecz w tym, że chcąc robić rzeczy po swojemu, nieuchronnie naruszysz niektóre pióra. CEO Tesli rzeczywiście robi trochę zamieszania, a pióra należą do dużego ptaka. Ale ten wielki ptak nie jest tym, który spędza czas i śpiewa wesołe melodie z lalkami. Ten ptak nazywa się National Automobile Dealers Association i to śpiewa bardzo poważną melodię podczas wiszące w Waszyngtonie. Powodem, dla którego National Automobile Dealers Association jest zdenerwowany z panem Musk jest ze względu na fakt, że chce sprzedawać samochody bezpośrednio do konsumenta, zamiast używać niezależnie posiadanych dealerów jak wszystkie inne firmy motoryzacyjne. Pozostawić go do nowego faceta, aby spróbować coś przełomowego i spowodować ruckus w DC. Are You Ready To Rumble!?!? W niebieskim narożniku mamy 41-letniego przedsiębiorcę z RPA. Jest odpowiedzialny za Paypal. Jest właścicielem firmy zajmującej się eksploracją kosmosu. Jest pierwszą osobą, która założyła firmę samochodową w USA, która weszła na giełdę w ciągu 54 lat. Przy wzroście 5'10 i wadze 175 funtów, daję Ci Elona Muska! (Tak naprawdę nie mam pojęcia ile ma wzrostu ani ile waży, ale brak wzrostu i wagi zrujnowałby ten zajebisty wstęp). A w czerwonym rogu mamy 96-letnie Stowarzyszenie z Wirginii. Jedna z najpotężniejszych grup lobbystycznych w kraju, z solidną siecią wspierających go oddziałów stanowych. W zeszłym roku przekazał kandydatom ponad 3,2 miliona dolarów. Przy wzroście cokolwiek i wadze who cares, jego przyjaciele nazywają go NADA, ale oficjalnie jest znany jako National Automobile Dealers Association! Zarówno Musk, jak i NADA twierdzą, że dbają o najlepszy interes konsumentów. Musk mówi, że chce wyciąć pośrednika i przekazać oszczędności konsumentowi. NADA mówi, że bez dealerów nie ma konkurencji i Tesla może pobierać opłaty, jakie tylko chce. NADA ma już wygrał kilka rund z stanów stepping up i próbuje ich najlepsze, aby utrzymać Tesla się. Musk nie może sprzedawać swoich samochodów w Teksasie. Może mieć salony, ale nie może zapewnić jazd próbnych, a nawet wspomnieć o cenach. Konsumenci mogą kupić Teslę w Teksasie, ale to musi być online i Tesla nie może wysłać samochód do kupującego. Nabywca musi założyć firmę zewnętrzną, która będzie wysyłać samochód dla nich. To są niektóre luki wielkości Texas. Karolina Północna naciska, aby pójść o krok dalej i zakazać sprzedaży online samochodu. Więc, prawdopodobnie nie będzie zobaczyć Cam Newton wewnątrz Modelu S w najbliższym czasie. Virignia również odmówiła Tesli licencji na otwarcie sklepu. Większość z tych stanów walczy z Teslą, ponieważ obawiają się, że inne firmy motoryzacyjne pójdą za przykładem Tesli i będzie to koniec dealerów samochodowych, jakie znamy. Ale może to jest dobra rzecz. System dealerów franczyzowych był dla producentów samochodów sposobem na otrzymanie zapłaty od razu, gdy tylko wysłali pojazdy do dealera. Jeśli producent samochodów nie musi już polegać na tym natychmiastowym napływie gotówki, to dlaczego mamy go do tego zmuszać? Tesla jest również właścicielem swoich stacji paliw. Stwierdzając, że ich technologia jest tak zaawansowana, że nie mogą po prostu polegać na kimkolwiek, kto pracuje przy ich pojazdach. Muszą być w stanie wyszkolić ludzi, którzy pracują nad pojazdami. NADA mówi, że jest to przerażające, ponieważ jeśli Tesla miałaby zbankrutować, byłyby tysiące Tesli tam bez nikogo, kto wie, jak pracować na nich lub jak uzyskać części. Tesla ma ponad 30 salonów w stanach i planuje otworzyć dużo więcej. Musk próbuje zmienić sposób, w jaki działa biznes samochodowy. Pyta: "Dlaczego konsumenci nie mogą kupować samochodów online, jak wszystko inne". Każdy naprawdę wielki lider i firma denerwuje tych, którzy przyszli przed nimi, a to wygląda na przypadek Muska i jego samochodów. To będzie interesujące, aby zobaczyć, kto kończy się wygrywając tę bitwę. Moje przypuszczenia są takie, że obaj wygrają sporą ilość rund i będzie to walka toczona w salach sądowych przez wiele lat.