Komora silnika to trudne środowisko w każdym pojeździe. Jednak w niemieckim sportowym sedanie o wysokich osiągach, takim jak BMW serii 3, jest ono jeszcze bardziej surowe. A niesamowita technologia, którą te samochody wykorzystują do zarządzania dostawą paliwa, rozrządu i zapłonu, to często elementy, które psują się najczęściej. Ciepło, wibracje i wilgoć pod maską mogą być bardzo szkodliwe dla wrażliwej elektroniki, z której korzystają te systemy.

Najczęstszą usterką, którą widzimy w tych samochodach, gdy się starzeją, są cewki zapłonowe. W przeciwieństwie do wielu samochodów z przeszłości z rozłożonym zapłonem iskrowym, każda świeca zapłonowa na każdym cylindrze silnika ma swoją własną dedykowaną cewkę zapłonową. Cewki te są zasilane precyzyjnym sygnałem czasowym z komputera sterującego silnikiem, który jest używany do wyzwalania świecy zapłonowej, która zapala mieszankę paliwa i powietrza w cylindrze. Gdy cewka zapłonowa ulegnie uszkodzeniu, zwykle powoduje to niewypał w jednym cylindrze i uruchamia lampkę kontrolną silnika.

Podobnie jak typowe turbosprężarki, turbo Mitsubishi TD04 może obracać się do 250,000 RPM przy pełnym gazie, więc smarowanie jest bardzo ważne dla wału turbiny przy tej prędkości. Niestety, większość awarii, które widzimy są spowodowane głodem oleju. Kiedy turbo jest pozbawione oleju, łożysko środkowe zaczyna wżerać się w wał turbiny. Ostatecznie, może ono zetrzeć się na całej długości, co powoduje, że jedna lub obie strony odrywają się i tańczą wokół wnętrza obudowy, robiąc okropny hałas i powodując jeszcze większe uszkodzenia wnętrza obudowy turbo.

Ponieważ każda cewka zapłonowa ma w sobie elektronikę i ponieważ jest przykręcona bezpośrednio do silnika, jest bardzo podatna na wibracje i ciepło, które silnik wytwarza podczas normalnej pracy. Otworzyliśmy kilka uszkodzonych egzemplarzy i stwierdziliśmy, że z czasem na płytce drukowanej pojawiają się małe pęknięcia lub niektóre małe elementy ulegają odłączeniu, przerywając przepływ prądu i powodując awarię cewki zapłonowej. Niestety, cewki zapłonowe do BMW serii 3 nie nadają się do naprawy i po uszkodzeniu ich obwodu należy je wymienić.

Niewypał spowodowany uszkodzoną cewką zapłonową może być bardzo szkodliwy dla silnika Twojego samochodu. Gdy silnik pracuje, niespalone paliwo z niesprawnego cylindra jest wypychane przez wydech, gdzie może uszkodzić drobną siatkę katalizatora, skracając jego żywotność i prowadząc do kosztownych napraw w dalszej części drogi.

Jeśli zapaliła się kontrolka silnika i odczuwasz wahania przy przyspieszaniu, to cewki zapłonowe są prawdopodobnie na wyczerpaniu. Zamiast szukać wadliwej cewki, zalecamy zakup jednego z naszych kompletnych zestawów cewek zapłonowych do BMW serii 3. Czasami częściowa awaria pojedynczej cewki spowoduje przerywany zapłon, który nie spowoduje włączenia kontrolki silnika. Bez kodu błędu dla konkretnego cylindra, częściowa awaria może być bardzo frustrująca do wyśledzenia. W takich sytuacjach zalecamy wymianę całego zestawu. Będziesz mieć pewność, że wymienisz ten, który powoduje problem wraz z innymi, zanim staną się one problemem. Mimo że instalacja jest prosta, wykonanie pracy tylko raz pozwoli Ci zaoszczędzić czas, niewygodę i pieniądze, które musiałbyś zapłacić za wielokrotną diagnostykę i testy. Jeśli jednak chcesz pojedynczą fabrycznie nową cewkę zapłonową BMW serii 3 o jakości OE, to również ją sprzedajemy. Wszystko, co musisz zrobić dla każdego cylindra, to odkręcić starą cewkę zapłonową, odpiąć wiązkę przewodów i zainstalować nową jednostkę, aby uzyskać bezproblemowy zapłon.