Konieczność wymiany amortyzatorów może być uciążliwa. Wiele osób uważa, że wstrzymanie się z tą naprawą nie jest aż tak wielkim problemem; dobre rozumowanie typu "mój samochód będzie w porządku". Cóż, jeśli chcesz uzyskać dobrą radę, unikaj tego sposobu myślenia jak zarazy! [Przeczytaj ten wpis, aby wiedzieć, kiedy należy wymienić amortyzatory] To, że musisz wymienić amortyzatory, nie oznacza, że musisz rozbić bank - jest wiele sposobów, aby zaoszczędzić. Zapoznaj się z naszymi pięcioma ważnymi czynnikami, które należy wziąć pod uwagę podczas kalkulacji wymiany amortyzatorów, aby pomóc Ci zaoszczędzić!

1. Wydaj więcej teraz, zaoszczędź na dłuższą metę

Z tego artykułu można wynieść jedną rzecz: jeśli musisz wymienić rozpórkę w swoim pojeździe, powinieneś wymienić ją w komplecie.

"Chcecie tylko wyciągnąć ode mnie więcej pieniędzy!".

Nie, próbujemy zaoszczędzić TWOJE pieniądze. Większość amortyzatorów ulega awarii z powodu zużycia, którego nie da się uniknąć. Chociaż jeden z amortyzatorów może się zepsuć wcześniej niż inne, oznacza to również, że drugi (inne) nie jest (są) daleko w tyle.

Pewnie zastanawiasz się, w jaki sposób zakup dwóch rozpórek pozwala zaoszczędzić pieniądze? Cóż, jeśli kupisz jeden amortyzator, który musisz wymienić już teraz, zapłacisz tylko za jeden, rozumiemy to. Ale jeśli za miesiąc lub dwa będziesz musiał wymienić kolejną rozpórkę, będziesz musiał kupić tę drugą i zapłacić komuś za ponowną wymianę tylko jednej. Gdybyś wymienił oba (lub wszystkie cztery) elementy za jednym razem, zaoszczędziłbyś na robociźnie. Mechanik wykona zestawy prac znacznie szybciej niż wykonując każdą pracę z osobna, a wszyscy wiemy, że mechanicy mają bardzo wysoką stawkę godzinową. Wymiana tylko jednego z nich to także utrata jakości jazdy i zrównoważonej jazdy, ponieważ jeden nowy amortyzator nie wystarczy, aby przywrócić oba te parametry.

Czy pozostałe rozpórki na pewno wkrótce się zepsują? Nie, ale jak wspomniałem wcześniej, ponieważ zużycie jest najczęstszym powodem, dla którego potrzebujesz nowego amortyzatora, inne amortyzatory nie są daleko w tyle. Jeżdżą one po tych samych drogach co amortyzator, który się zepsuł, więc nasza profesjonalna sugestia to wymiana wszystkich amortyzatorów lub przynajmniej przedniego lub tylnego zestawu.

2. Kupując pary lub kompletne zestawy, możesz zaoszczędzić pieniądze na części.

Przyjmij tę radę od nas, bo to my sprzedajemy części. Wszyscy sprzedawcy oferują zniżki na pary i zestawy części, ponieważ jest to wygodniejsze dla sprzedawcy, aby przenieść produkt w pęczkach, a nie indywidualnie. W BuyAutoParts.com możesz zaoszczędzić do 10% na częściach, jeśli kupisz je w zestawach, parach i kompletach.

3. Upewnij się, że potrzebujesz rozpórek

Termin amortyzatory jest czasami mylnie używany w odniesieniu do amortyzatorów i odwrotnie. Jest to prosty błąd, ponieważ części te mają podobne funkcje, ale też wzajemnie się wykluczają. Musisz wiedzieć, czy Twój samochód ma amortyzatory, czy rozpórki. Na szczęście, jeśli potrzebujesz amortyzatorów do swojego samochodu, a nie rozpórek, to wszystkie te same informacje, o których mowa w tym poście, odnoszą się do Ciebie, tylko upewnij się, że nie potrzebujesz rozpórek.

4. Wybierz odpowiednie rozpórki

Jak można się spodziewać, będą opcje dostępne dla Ciebie, które rozpórki kupić. Jeśli chcesz mieć fabryczny zamiennik tego, co już masz w swoim pojeździe, skorzystaj z naszego paska wyszukiwania roku, marki i modelu powyżej. To poręczne narzędzie zaprowadzi Cię do dokładnej części dla Twojego samochodu po sprawdzeniu wszelkich innych parametrów, które Twój samochód może wymagać weryfikacji. Należy pamiętać, że znajomość szczegółów dotyczących Twojego samochodu, takich jak rozmiar silnika, wykończenie i podmodel, zawsze będzie pomocna.

Możesz również zdecydować, czy chcesz kupić tylko rozpórkę, czy kompletną rozpórkę, czyli całą rozpórkę wraz ze sprężyną. Kompletna rozpórka (lub szybka rozpórka, jak wielu ich nazywa) kosztuje więcej, ale pozwala zaoszczędzić pieniądze na robociźnie, ponieważ nie trzeba ściskać sprężyn śrubowych i rozbierać istniejącego zespołu rozpórki.

Następnymi rzeczami do rozważenia są koszty rozpórek, których potrzebujesz i materiały, z których każda opcja jest wykonana. Jeśli szukasz najlepszych cen, amortyzatory stalowe będą tańsze niż aluminiowe. Możesz dostać rozpórki stalowe pochodzące z rynku wtórnego, rozpórki stalowe o jakości OE, rozpórki aluminiowe pochodzące z rynku wtórnego i rozpórki aluminiowe o jakości OE (lista od najtańszej do najdroższej). Oczekuj, że zapłacisz więcej za ulepszenia wydajności, a jeśli chcesz ulepszyć do coiloverów dla najlepszej jakości jazdy, będą one najdroższe (tylko dla wybranych pojazdów). Jeśli chcesz mieć amortyzatory o jakości OE, najlepiej wybrać uznane marki, takie jak Bilstein czy KYB. Duralo to świetna marka na rynku wtórnym, która zapewnia jakość we wszystkich swoich częściach zawieszenia.

5. Wybierz, czy chcesz kupić online, kupić w sklepie lub kupić u dealera/sklepu

Wiąże się to z ceną. Jeśli zdecydujesz się na zakup online, otrzymasz wysokiej jakości części po najniższych cenach. Jeśli zdecydujesz się na zakup w sklepie, zazwyczaj zaoszczędzisz pieniądze w porównaniu z cenami w sklepach i u dealerów, ale ceny rzadko dorównują cenom internetowym. Dealerzy i sklepy zawsze mają najwyższe ceny (przy czym dealerzy są drożsi niż sklepy), ponieważ na części nakładany jest pewien narzut. Istnieją pewne zalety wyboru każdego z nich; wygoda jest jedyną prawdziwą zaletą kupowania u dealera/sklepu, zaoszczędzenie trochę pieniędzy i dostępność części jest zwykle zaletą kupowania w sklepie z częściami, a cena, opcje i jakość są zaletami kupowania w Internecie.

Napisane przez Dara Greaney