Wraz z wprowadzeniem piątej generacji platformy B i C Volkwagena, na której opiera się Audi A4, A6, Allroad i Volkswagen Passat, Volkswagen-Audi AG przeszedł na wielowahaczowy układ przedniego zawieszenia. Całe przednie zawieszenie składa się z ośmiu indywidualnych wahaczy, dwóch górnych i dwóch dolnych po każdej stronie. Razem umieszczają koło w błotniku i zapewniają złożoną geometrię zawieszenia wraz z wirtualną osią kierownicy, która zapewnia lepsze prowadzenie na drodze, wyczucie kierownicy i komfort pasażerów w porównaniu z mniej złożonymi układami zawieszenia McPhersona stosowanymi we wcześniejszych modelach.

Niestety, z większą ilością części przychodzi więcej możliwych punktów awarii i z czasem wiele z tych pojazdów rozwija problemy z przednim zawieszeniem poprzez zwykłe zużycie, w tym skrzypienie, stukanie, wibracje i nieregularne zużycie opon z powodu złej geometrii kół spowodowanej przez zużyte lub uszkodzone elementy zawieszenia.

Po stronie wewnętrznej, każdy wahacz aluminiowy łączy się z ramy pomocniczej lub górnego mocowania amortyzatora z prostym przegubem obrotowym i tulei gumowej, która jest zaprojektowana z niewielką ilością bocznego flex. Ostatecznie, te tuleje wyschnąć i degradacji do punktu, w którym nie ma już utrzymać wahacz w miejscu bez nadmiernego luzu. Po stronie zewnętrznej, każdy ramię łączy się z nośnikiem piasty z przegubem kulowym. Ale ponieważ drogi są często w mniej niż idealnym stanie, te przeguby kulowe muszą znosić poważne kary, co prowadzi do zużycia samej piłki, jak również deformacji miękkiego gniazda aluminium. Jest to dodatek do zwykłych łączników końcowych swaybar i końcówek drążków kierowniczych, które są podatne na to samo zużycie widoczne w innych pojazdach.

Z tak złożonym zawieszeniem, naprawy są często trudne, czasochłonne i drogie. Wiele A4, A5, Allroad i Passat właściciele będą próbowali zaoszczędzić pieniądze, wymieniając tylko jeden wahacz, który wykazuje największe zużycie. Ale to rzadko, jeśli kiedykolwiek, przywraca stabilność całego zawieszenia i wielu naszych klientów zniechęcić, gdy objawy zużytego zawieszenia utrzymują się.

Dlatego zawsze polecamy kompletny zestaw wahaczy Contol dla Audi A4, A6, Allroad i Volkswagen Passat, aby przywrócić obsługę i komfort niemieckiego luksusowego pojazdu. Mamy nawet obejmują łączniki końcowe swaybar i tie-rod ends tak, że można odświeżyć każdy przegub w przednim zawieszeniu, podczas gdy projekt jest w toku. A po naszych cenach nie znajdziesz lepszej oferty na podobnie kompleksowy zestaw.

Jeśli zauważyłeś nadmierne stukanie, skrzypienie, nieregularne zużycie opon w przednim zawieszeniu lub po prostu słabą jakość jazdy, zadzwoń do jednego z naszych ekspertów. Upewnimy się, że znajdziemy dla Ciebie odpowiednie części, które rozwiążą Twój problem i które na pewno będą pasować do Twojego pojazdu za każdym razem, nie drenując Twojego portfela.